Domowa vegeta

Przygotowałam vegetę z różnych warzyw korzeniowych, zielonej natki pietruszki i selera.

Nie ważyłam ile czego, po prostu dałam to co miałam. Nie ma znaczenia czego jest więcej, można dać to co się lubi, lub nie dać tego co powoduje alergię, u któregoś z członków rodziny.

Warzywa korzeniowe obieramy i tniemy na drobne paseczki, można to zrobić przy pomocy obieraczki do warzyw lub tak jak ja zetrzeć na grubej jarzynowej tarce. Pory rozcinamy na pół wzdłuż, a następnie kroimy na mniejsze paseczki. Listki natki, selera i lubczyku odrywamy od łodyżek, myjemy i suszymy. Zioła i warzywa suszymy na suszarce do warzyw, rozłożone na poszczególnych tackach. Tacki należy przekładać, bo warzywa nie suszą się równomiernie. Przy nadmuchu z góry najszybciej suszą się warzywa na samym dole. Po zakończeniu suszenia warzywa powinny być całkiem suche i sztywne. U mnie suszenie trwało około 6 godzin. Wszystkie składniki na przyprawę wkładamy partiami do blendera i miksujemy, do uzyskania żądanej konsystencji. Ja nie lubię całkiem zmielonych warzyw, więc nie mielę ich na pył, tylko zostawiam drobniutkie kawałki.

Pewnie zrobię jeszcze jedną partię, tak by starczyło na całą zimę.

Można dodać do warzyw przyprawy np. pieprz, ziele angielskie, kurkumę czy grubą sól. Ja nie dawałam, dodam do gotowanej potrawy.

Jedna myśl na temat “Domowa vegeta

Dodaj komentarz